ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ

radio spech

Newsletters

Για την ενημέρωσή σας

γράψτε το e-mail σας

Delivered by FeedBurner

 
 

Σύνδεσμοι

parliament logo  pasok logo  facebook logo twitter logo

Σελίδα στο Facebook

Twitter

Εκλογές 2015

ΠΑΣΟΚ. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη.

Φωτογραφικό υλικό

2007

 Οι απαντήσεις του Δημάρχου Κοζάνης, Προέδρου της ΚΕΔΚΕ Πάρι Κουκουλόπουλου  
  1. Κάθε σοβαρή και φιλόδοξη αναπτυξιακή προσπάθεια έχει τρεις προτεραιότητες : να απαντήσει με σαφήνεια στο σχέδιο, στους πόρους και στο ανθρώπινο δυναμικό.  Σε ό,τι αφορά το σχέδιο, ολοκληρώσαμε με πρωτοφανείς σε έκταση συμμετοχικές διαδικασίες, το νέο Γενικό Πολεοδομικό μας Σχέδιο, όπου αποτυπώνονται με σαφήνεια, οι στόχοι , οι επιμέρους προτεραιότητες και η ιεράρχησή τους. Ο αγώνας πλέον είναι για τη θεσμοθέτηση του.  

Σε ό,τι αφορά τους πόρους, ο αγώνας είναι διαρκής και σχετίζεται με την αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που υπάρχουν. Επίμονη  και σκληρή προετοιμασία για το Δ΄ Κ.Π.Σ., άντληση τοπικών πόρων κ.α. για να μην αφήσουμε καμιά ευκαιρία και δυνατότητα να χαθεί.  Στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, πρώτα απ’ όλα η ταχεία ανάπτυξη των υποδομών του πανεπιστημίου και η στήριξη του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας. Είναι δυο μείζονες στόχοι παράλληλα, με το άνοιγμα δράσεων και τη χάραξη πολιτικών,  που θα προσανατολίζουν το ανθρώπινο δυναμικό της πόλης στους βασικούς στόχους που έχουμε υιοθετήσει στα πλαίσια του Γ.Π.Σ., φιλοδοξώντας να καταστήσουμε την Κοζάνη περιφερειακό πόλο καινοτομίας,με έμφαση στου τομείς  της ενέργειας και της κοινωνίας της γνώσης.

 2. Η θεσμοθέτηση μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης για την Αθήνα και την Θες/νίκη, είναι αναγκαία προϋπόθεση  για να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα των δυο μεγαλουπόλεων. Ωστόσο, χρόνια ολόκληρα κολλάει σε έναν απλό λόγο. Το πολιτικό σύστημα της χώρας φοβάται πως ο εκλεγμένος άρχοντας μιας μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης στο λεκανοπέδιο Αττικής, θα είναι κάτι σαν… δεύτερος Πρωθυπουργός.  Αυτό εμποδίζει μια τέτοια εξέλιξη, με τεράστιο τελικά τίμημα για τις δυο πόλεις αλλά και για τη χώρα. Για τον ίδιο  λόγο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη  στη Συνταγματική αναθεώρηση και από ό,τι φαίνεται θα υιοθετηθεί ως εναλλακτική λύση η λογική των μητροπολιτικών λειτουργιών. Για μένα προσωπικά, αν υιοθετήσουμε αυτόν το δρόμο θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο. Στην Ελλάδα δεν μπορεί μονίμως να ανακαλύπτουμε την Αμερική όταν άλλοι την ανακάλυψαν πολύ νωρίτερα.

  3.  Η οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ μια απάντηση έχει σ’ όλο το σύγχρονο κόσμο.Τη φορολογική αποκέντρωση. Η φορολογική αποκέντρωση η οποία συνοδεύεται και συνδυάζεται, παράλληλα, και με ένα μηχανισμό συστηματικής στήριξης των ασθενέστερων ΟΤΑ, αυτών δηλαδή που οι κοινωνίες ή οι αγορές τους έχουν ελάχιστη ή καθόλου φοροδοτική ικανότητα.Μια τέτοια εξέλιξη μας οδηγεί στην αυτοδιοίκηση και την κοινωνία της ευθύνης δίνοντας στο θεσμό την πραγματική του υπόσταση. Να ξέρει δηλαδή ο πολίτης που πάνε τα λεφτά του και πως αξιοποιούνται.

 4. Δεν υπάρχει μονοσήμαντη απάντηση για συγκεκριμένους λόγους. Πρώτα από όλα, τα δημοτικά τέλη δεν είναι ίδια για όλους. Ένα μεγάλο κομμάτι συμπολιτών μας θεωρεί πως είναι πανάκριβα ενώ ένα άλλο, εξίσου μεγάλο, κομμάτι της κοινωνίας απαιτεί ριζική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με οποιοδήποτε τίμημα. Το επόμενο ζήτημα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας σχετίζεται με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που σαφώς απέχουν αισθητά από μια σύγχρονη λογική. Καλό είναι επίσης να θυμόμαστε ότι όταν η Ελλάδα  βγεί από το τούνελ της τριτοκοσμικής κατάστασης στη διαχείριση απορριμμάτων και καταφέρει να τα διαχειριστεί με ένα τρόπο υγειονομικά αποδεκτό, το κόστος αντικειμενικά θα ανέβει. Σε ό,τι αφορά τους επιχειρηματίες, τα στοιχεία που το ίδιο το Υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα δείχνουν ότι δεν δικαιολογείται αυτός ο θόρυβος. Από ένα σημείο και πέρα πιστεύω ότι εξυπηρετεί μια προσπάθεια μετάθεσης ευθυνών για το πρόβλημα της επιχειρηματικότητας και της ακρίβειας. Είναι από κάθε άποψη υπερβολικό μέχρι παράλογο, να λέμε ότι η επιχειρηματικότητα στη χώρα μας έχει χαμηλούς δείκτες ή ότι η ακρίβεια οφείλεται στα δημοτικά τέλη.

 5. Τέτοια φαινόμενα δυστυχώς υπάρχουν και στην Αυτοδιοίκηση. Ωστόσο δεν αφορούν τη συντριπτική πλειοψηφία των ΟΤΑ αλλά  ένα μικρό αριθμό που αμαυρώνει τη δημοσιονομική  εικόνα.  Παρ’ όλα αυτά σαφώς και πρέπει να βρεθεί τρόπος να ελαχιστοποιηθούν  αυτά τα φαινόμενα και φυσικά να παταχθούν. Νομίζω ότι τρόπος υπάρχει και βρίσκεται στην υιοθέτηση τριών συγκεκριμένων προτάσεων. Πρώτον, να υπάρχει σοβαρός έλεγχος των αποφάσεων δημοτικών συμβουλίων και δημαρχιακών επιτροπών, που έχουν οικονομικό αντικείμενο και περιεχόμενο. Κάτι τέτοιο εδώ και πολλά χρόνια δεν γίνεται καθόλου συστηματικά από την πλευρά του κράτους. Αντ’ αυτού έχουν θεσμοθετηθεί μια σειρά ελεγκτικοί μηχανισμοί, που κάθε φορά αναδεικνύουν την αναγκαιότητα  να υπάρξει και ένας επιπλέον.Δεύτερον,  να ενισχυθεί η διαδικασία εσωτερικού ελέγχου με συστηματική κατάρτιση και ενημέρωση του συνόλου των αιρετών σ΄ αυτά τα αντικείμενα. Τρίτον, η εμπειρία διδάσκει ότι πολλά απ΄ τα προβλήματα που εμφανίζονται ως συναλλαγή κάτω απ΄ το τραπέζι οφείλονται είτε στην άγνοια είτε στη χαμηλή στελέχωση των μικρών καποδιστριακών Δήμων που δίνει τη δυνατότητα να μπαίνουν τέτοιες λογικές. Ο Καποδίστριας ΙΙ χρειάζεται γιατί όπου υπάρχουν καλά οργανωμένες υπηρεσίες είναι δύσκολο να συμβούν τέτοια φαινόμενα.

   6. Το μοντέλο των ΣΔΙΤ πιστεύω πως έχει πολύ ενδιαφέρον για τους ΟΤΑ αρκεί να εστιαστεί το ενδιαφέρον μας σε πραγματικά ανταποδοτικά έργα, τα οποία προφανώς υπάρχουν σε κάθε Δήμο. Για παράδειγμα, αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας, χώροι στάθμευσης κ.α. Αυτό που δημιουργεί προβληματισμό δεν είναι ότι τα έργα των ΟΤΑ δεν έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα αφού ισχύει το αντίθετο. Το πρόβλημα είναι ότι την επιλογή των μη ανταποδοτικών έργων έχει ανοίξει το ίδιο το κράτος αφού φαίνεται να ξεκινά και να περιορίζεται το μοντέλο των ΣΔΙΤ σε σχολεία και νοσοκομεία, κλασικές δημόσιες υποδομές που δεν έχουν φυσικά έσοδα, και μ΄ αυτό τον τρόπο δεσμεύει μέχρι και καταργεί το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων των επομένων ετών. Είναι μια εξέλιξη που νομίζω πρέπει να μας προβληματίσει πολύ.

  7. Το άνοιγμα του δρόμου προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια νομίζω ότι καθιστά το μέλλον όλων των περιφερειακών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων  ιδιαίτερα αβέβαιο. Ειδικότερα για τα ΤΕΙ  πιστεύω ότι χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ενίσχυσης και ισχυροποίησης τους που μπορεί να περιλαμβάνει ακόμα και καταργήσεις τμημάτων που ιδρύθηκαν πρόχειρα. Σε κάθε περίπτωση, αυτά των οποίων πρέπει να δρομολογηθεί το κλείσιμο, σε ορίζοντα μιας δεκαετίας, είναι τα ΤΕΙ Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Εκτός και αν υπάρξει πρόβλεψη από το νομοθέτη απαγορεύοντας την ίδρυση ιδιωτικών μη κρατικών πανεπιστημίων στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και στην ευρύτερη περιοχή τους. Όλα αυτά σχετίζονται με τον προβληματισμό που αφορά το ανθρώπινο δυναμικό που συγκεντρώνεται γύρω απ΄ αυτά τα ιδρύματα και όχι με τα «περί διαμερισμάτων» και «σουβλακίων». Σε ό,τι αφορά τη Δυτική Μακεδονία δεν πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερα τμήματα ΤΕΙ αλλά χρειάζεται τμήματα τα οποία θα είναι αναβαθμισμένα και θα παρέχουν πτυχία με πραγματικό αντίκρυσμα. Αυτό δυστυχώς δεν ισχύει για όλα τα τμήματα που υπάρχουν στην περιφέρεια μας.

   8. Το νέο Γενικό Πολεοδομικό μας Σχέδιο περιέχει πλήθος νέων δράσεων και κατευθύνσεων που προσπαθούν να δώσουν απάντηση στο τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας του τόπου μας. Καινοτομία στην ενέργεια, κοινωνία της γνώσης, «έξυπνοι οικισμοί», αναπλάσεις όψεων, επιχειρηματικότητα, αποτελούν συγκεκριμένες δράσεις που μπορούν να δώσουν το δικό τους τόνο στη μάχη κατά της ανεργίας. Κατά τα άλλα βέβαια η αυτοδιοίκηση στην πατρίδα μας με τα εργαλεία και τα μέσα που διαθέτει δεν μπορεί ν αντιμετωπίσει από μόνη της την ανεργία.  

   9. Πρόκειται για ένα τεράστιο θέμα αφού στην περιοχή μας παράγεται το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας και θα παράγεται για αρκετά ακόμη χρόνια. Έχουν κλείσει δύο ιστορικοί κύκλοι που σχετίζονται με την παρουσία της ΔΕΗ στην περιοχή μας και βρισκόμαστε στο άνοιγμα ενός νέου κύκλου, με βάση τον οποίο πρέπει να επανατοποθετήσουμε τις σχέσεις της ΔΕΗ με την περιοχή με πολύ συγκεκριμένες αρχές. Προφανώς το ζήτημα του περιβάλλοντος θα είναι στις βασικές μας προτεραιότητες, αλλά προτεραιότητα έχει και το ζήτημα των εργασιακών σχέσεων αφού υπάρχει κυριολεκτικά «δουλεμπόριο» τα τελευταία χρόνια που είναι κοινωνικά μη αποδεκτό. Κυρίως όμως η περιοχή μας και η ΔΕΗ πρέπει να συμφωνήσουν τόσο στο χρονοδιάγραμμα όσο και στο βαθμό συμβολής της περιοχής σε ό,τι αφορά την ενέργεια. 

       10. Αυτή τη στιγμή έχει καλυφθεί σχεδόν το σύνολο της πόλης και ενός δημοτικού διαμερίσματος. Υλοποιούνται κάποια έργα που καλύπτουν το 100% των αναγκών της πόλης και η επόμενη φάση αφορά τις επεκτάσεις και τη Ζώνη Ενεργού Πολεοδομίας. Δεν είναι εύκολο να επεκταθεί σε άλλες περιοχές γιατί η επένδυση είναι ακριβή και απαιτεί ορισμένες πυκνότητες και ελάχιστα μεγέθη προκειμένου να μείνει βιώσιμη. Η Τηλεθέρμανση Κοζάνης είναι βιώσιμη και γι΄ αυτό μπόρεσε να ολοκληρωθεί στο 100%, περίπου, της πόλης, μ΄ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ίδιας χρηματοδότησης.

  11. Στη ΖΕΠ αυτή τη στιγμή υλοποιούνται σημαντικά έργα σε επίπεδο υποδομών που έχουν σχέση με την μετεξέλιξη της στον πρώτο «έξυπνο οικισμό» της Ελλάδας. Τρεις χιλιάδες άνθρωποι τα επόμενα χρόνια θα μένουν σ΄ έναν οικισμό ο οποίος θα διαθέτει μοναδικές υποδομές στο επίπεδο τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, όπου βέβαια ο ήλιος και ο αέρας δεν θα είναι εμπορεύσιμα είδη. Ένας τέτοιος οικισμός φιλοδοξούμε στο εμπορικό του κέντρο να φιλοξενήσει ένα μεγάλο μέρος επιχειρήσεων και μεμονωμένων ατόμων, κυρίως επιστημόνων, που ενεργοποιούνται στις ψηφιακές τεχνολογίες, ακριβώς γιατί το όλο περιβάλλον θα είναι ιδιαίτερα φιλικό σ΄ αυτές τις τεχνολογίες. Στην ολοκληρωμένη της μορφή η ΖΕΠ θα λειτουργήσει σε πέντε περίπου χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος του έργου θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο ή συγχρηματοδοτούμενο.

  12. Η ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης των τοπικών και περιφερειακών αρχών σ΄ όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κοινός τόπος. Είναι μια φυσική εξέλιξη στην εποχή της παγκοσμιοποίησης αφού η ενδυνάμωση της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης ενισχύει κατ΄ αρχήν την αποτελεσματικότητα, το οποίο είναι το μείζον ζητούμενο στην εποχή μας. Ταυτόχρονα ενισχύει και το εθνικό κράτος του οποίου η παραδοσιακή μορφή αμφισβητείται από την παγκοσμιοποίηση. Στην Ελλάδα μόνο επιμένουμε στο συγκεντρωτικό μοντέλο και αυτό που δυστυχώς πρέπει να πω είναι πως είμαστε η πλέον συγκεντρωτική χώρα όχι των 15 αλλά των 25 της Ε.Ε. Γι΄ αυτό και ισχυρίζομαι πως το μεγάλο πολιτικό διακύβευμα της χώρας είναι το σύγχρονο κράτος και το ξεπέρασμα του συγκεντρωτισμού.            

Η συνέντευξη του Προέδρου της ΚΕΔΚΕ

ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ 

         1. Τι  επιδιώκει  με  την  παρέμβασή  του  στην  ΚΕΔΚΕ  ο  υπουργός  Εσωτερικών;

         Η αντιδημοκρατική μεθόδευση που οδήγησε τελικά στην αλλαγή του εκλεκτορικού σώματος των Τοπικών Ενώσεων και της ΚΕΔΚΕ εξυπηρετεί, πιστεύω, δύο στόχους. Ο ένας είναι απόλυτα εμφανής. Η Κυβέρνηση επιδιώκει τον ασφυκτικό έλεγχο των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης γιατί  ενοχλείται από τις διαφορετικές φωνές. Ο δεύτερος στόχος είναι πολύ σοβαρότερος. Το 42% είναι μια πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία που οδήγησε σε σοβαρή ενίσχυση του δικομματισμού στην Αυτοδιοίκηση.

Ανάλογη εξέλιξη δρομολογείται με τις αλλαγές και στα συλλογικά της όργανα. Η πολυφωνία και ο πλουραλισμός είναι η δύναμη της Αυτοδιοίκησης, είναι η δύναμη των τοπικών κοινωνιών γιατί καθιστούν υποχρεωτικές τις ευρύτερες συγκλίσεις. Κάθε τι στην αντίθετη κατεύθυνση συνιστά αποδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών, αποδυνάμωση της Αυτοδιοίκησης. Και όλα αυτά σε μια εποχή που μας ζητάει ακριβώς τα αντίθετα. Ισχυρούς αποκεντρωμένους θεσμούς και απελευθέρωση των δυνάμεων στις τοπικές κοινωνίες.

         2.  Και  τι  κατά  τη  γνώμη  σας  θα  πετύχει  τελικά  ο  κ. Παυλόπουλος;

Η απόφαση βρίσκεται στα χέρια των 9.043 εκλεκτόρων και κατά συνέπεια δεν ξέρω τι θα πετύχει τελικά ο κ. Υπουργός. Ξέρω όμως αυτά που ήδη πέτυχε. Κατάφερε να μας δείξει πόσο μακριά βρίσκεται η Κυβέρνηση από το ευρωπαϊκό πρότυπο της Τοπικής Αυτονομίας.Κατάφερε να μας δείξει με όλη τη μεθόδευση τις αποστάσεις που χωρίζουν την Κυβέρνηση από τη λογική του μεσαίου χώρου. Κατάφερε να μας αποκαλύψει το βαθμό κόπωσης της Κυβέρνησης που καταφεύγει πρόωρα σε επιχειρήματα συμψηφισμού με το παρελθόν. Στην Ελλάδα αυτό συμβαίνει συνήθως στα μέσα της δεύτερης 4ετίας.    

        3.  Υπάρχουν  πιέσεις  από  το  υπουργείο  στους  δήμους;

Οι καταγγελίες που φτάνουν στην ΚΕΔΚΕ, για την ώρα, αφορούν περιφερειάρχες. Έχει σημασία ότι οι πιέσεις και το «τάξιμο» έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Υποτιμούν τη νοημοσύνη των Δημάρχων αφού αφορούν δεσμεύσεις και υποσχέσεις που δεν έχουν πραγματική υπόσταση. Κατά κανόνα δίνονται υποσχέσεις για χρηματοδότηση έργων από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ, όταν είναι γνωστό ότι τα ποσά που αφορούν όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες της χώρας έχουν «κλειδώσει». Είναι πόροι δικοί μας και όχι των περιφερειαρχών.

 Σε λιγότερες περιπτώσεις οι υποσχέσεις αφορούν το Δ΄ ΚΠΣ όταν είναι ήδη γνωστό ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος αποκλεισμού ενός τεράστιου μέρους της Αυτοδιοίκησης. Η τελική εξέλιξη όμως του θέματος αυτού είναι ζήτημα της κεντρικής διαπραγμάτευσης που γίνεται εδώ και ένα χρόνο μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων και της ΚΕΔΚΕ.

    4. Σε ποια φάση βρίσκεται αυτή η διαπραγμάτευση για το Δ΄ ΚΠΣ;

Μέχρι τώρα έχουμε πετύχει πολύ σημαντικά πράγματα. 1. Να τεθεί ως κοινός στόχος ο διπλασιασμός των πόρων που θα διαχειριστεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση τη νέα προγραμματική περίοδο,  σε σχέση με το Γ΄ ΚΠΣ. 2. Να είναι τελικοί δικαιούχοι όλοι οι ΟΤΑ στα προγράμματα του Κοινωνικού Ταμείου και του Ταμείου Γεωργικής Ανάπτυξης. 3. Να διευρυνθεί αποφασιστικά ο αριθμός των Δήμων που θα είναι τελικοί δικαιούχοι στο Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)4. Να προχωρήσει η ίδια η Αυτοδιοίκηση  σε σύσταση κεντρικού φορέα, της ΔΗΜΟΣ Α.Ε., που θα αναλάβει τη στήριξη όλων των ΟΤΑ στο Δ΄ ΚΠΣ. Εννοείται ότι ο φορέας αυτός θα έχει έντονα αποκεντρωμένη δομή. Επιδίωξη μας είναι να βρίσκεται κυριολεκτικά δίπλα σε κάθε Δήμο και Κοινότητα.

     5. Τι χρονικό ορίζοντα έχουν όλα αυτά;

Είχε αποφασισθεί όλα αυτά να προχωρήσουν το Νοέμβριο πέρυσι και είχαν ορίζοντα ολοκλήρωσης το Δεκέμβρη του 2007. Η Κυβέρνηση όμως ξαφνικά σταμάτησε τις συζητήσεις και εκ των πραγμάτων ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της διαδικασίας μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2008. Οι ανάγκες όμως δεν μπορούν να περιμένουν. Στους μικρούς Δήμους και ιδιαίτερα στην ελληνική περιφέρεια, υπάρχει όχι απλά επενδυτική απραξία αλλά πολύ συχνά και πλήρης αδυναμία αντιμετώπισης των πιο στοιχειωδών αναγκών. Γι΄ αυτό στην ΚΕΔΚΕ πήραμε μια πολυσήμαντη απόφαση. Να γίνει ένα επενδυτικό πρόγραμμα για τους Δήμους και τις Κοινότητες κάτω των 15.000 κατοίκων, ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ. Το πρόγραμμα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η αποπληρωμή του να γίνει από έναν πόρο της Τ.Α., όπως π.χ. ο φόρος ζύθου. 

      6.  Ο  κ. Παυλόπουλος  πάντως, υποστηρίζει  ότι  η  κυβέρνηση  Καραμανλή  αντιμετωπίζει  επιτυχώς  τα  οικονομικά  της  Αυτοδιοίκησης…

Για να είμαι ακριβοδίκαιος θα πρέπει να πω ότι η Κυβέρνηση μας άφησε εκεί που μας βρήκε. Στο χείλος του γκρεμού. Για την επενδυτική απραξία σας μίλησα ήδη. Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα βρίσκεται στην αδυναμία λειτουργίας. Με τις παρακρατήσεις να συνεχίζονται πολύ απλά δεν εξασφαλίζονται ούτε οι μισθοί των εργαζομένων στους ΟΤΑ. Απαιτούνται ριζικές τομές και η Κυβέρνηση δε δείχνει διατεθειμένη να τις κάνει. Πιστεύω ότι το οικονομικό πρόβλημα της Αυτοδιοίκησης είναι βαθύτατα πολιτικό. Λύνεται μόνο αν πάρουμε απόφαση στην Ελλάδα ότι θέλουμε ισχυρούς και σύγχρονους αποκεντρωμένους θεσμούς.Διαζύγιο δηλαδή με το συγκεντρωτισμό. Όλα τα άλλα είναι εντυπωσιασμοί χωρίς διάρκεια, χωρίς προοπτική.

     7.  Η  κατάσταση  με  τους  συμβασιούχους  πως  έχει;

Τι  προβλέψεις  υπάρχουν  από  τον  φετινό  προϋπολογισμό;

Ο φετινός προϋπολογισμός αφήνει ακάλυπτους 18.000 συμβασιούχους που δικαιώθηκαν αφού δεν έχει καμιά πρόβλεψη γι΄ αυτούς. Πρόκειται για 8.000 καθαρίστριες, 3.000 σχολικούς φύλακες, 1.000 εργαζόμενους στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι και 6.000 ΑμΕΑ. Πρόκειται για σημαντικό πρόβλημα αν υπολογίσουμε ότι οι συμβασιούχοι που δικαιώθηκαν είναι περίπου 33.000. Οι 6 στους 10 κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι!Πέραν αυτού όμως, το πρόβλημα των συμβασιούχων είναι ζήτημα ισοπολιτείας και πρέπει να λάβει τέλος.Άστοχες επιλογές της προηγούμενης Κυβέρνησης το δημιούργησαν και η σημερινή το εκμεταλλεύτηκε πλήρως προεκλογικά. Θυμίζω ότι τότε εφευρέθηκαν οι 250.000 συμβασιούχοι, ενώ αιτήσεις έγιναν μόνον από 73.000. Δικαιώθηκαν 33.000 και απ΄ αυτούς «ξέχασαν» τις 18.000 στον προϋπολογισμό. Και δεν είναι μόνο αυτό. Φοβάμαι ότι απ΄ αυτούς που δε δικαιώθηκαν το πρόβλημα θα ξαναεπιστρέψει μέσω Ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Η ΚΕΔΚΕ έκανε μια σοβαρή πρόταση για να μπει ένα τέλος στο πρόβλημα αλλά η Κυβέρνηση την αγνόησε.

      8.  Εσείς  θα  διεκδικήσετε  νέα  θητεία  στην  ΚΕΔΚΕ;

Ο αγώνας που αφορά τη νέα θητεία της ΚΕΔΚΕ είναι ένας αγώνας για μια ισχυρή αυτοδιοίκηση, για το σύγχρονο κράτος και για την περιφερειακή ανάπτυξη. Είναι ένας αγώνας για την ίδια την αξιοπρέπεια της Αυτοδιοίκησης, για την κατοχύρωση των όσων πετύχαμε και για την εξασφάλιση της ευρωπαϊκής μας πορείας. Αυτό τον αγώνα θα δώσουμε όλες οι δυνάμεις που πιστεύουμε πως η Αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει ισχυρό λόγο και ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Σ αυτό τον αγώνα έχω υποχρέωση να συμμετάσχω, πιστεύοντας πως εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η τελική έκβαση της μάχης και όχι ο ρόλος του καθένα από μας. Άλλωστε έχουμε κατακτημένες διαδικασίες που με δημοκρατικό τρόπο προσδιορίζουν τους ρόλους όταν έρθει η ώρα. 

     9.  Το  Πρόγραμμα  του  ΠΑΣΟΚ  για  τη  διοικητική  διαίρεση  της  χώρας, τι  κατά  τη  γνώμη  σας  θα  πρέπει  να  περιλαμβάνει;

Η αποκέντρωση και η αυτοδιοίκηση είναι θεμελιώδεις επιλογές για να φτάσουμε στο σύγχρονο κράτος, για να πετύχουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, για να οικοδομήσουμε μια κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης. Είναι το κεντρικό πολιτικό διακύβευμα της χώρας. Αυτή η λογική διαπνέει το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και αυτό είναι ήδη πολύ σημαντικό. Περισσότερο ίσως σημαντικό είναι το γεγονός ότι η κατεύθυνση αυτή σφραγίστηκε από τον ίδιο τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, το Γιώργο Παπανδρέου.Οι μεγάλες τομές απαιτούν και προϋποθέτουν εγγύηση στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο και αυτό στο ΠΑΣΟΚ είναι γεγονός.        

1. Αλλαγές στην εκλογή των οργάνων της Αυτοδιοίκησης. Γιατί λέτε όχι;

Οι εκλογές του Οκτωβρίου με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο ανέδειξαν και το Σώμα των εκλεκτόρων για τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης. Οι εκλέκτορες δεν άρεσαν στην Κυβέρνηση και αποφάσισε να τους αλλάξει.

2. Είχε όμως προαναγγελθεί από στελέχη της Ν.Δ. Δεν το βλέπατε να… έρχεται;

Ο αρμόδιος Υπουργός διέψευσε κατηγορηματικά τις σχετικές φήμες. Τελικά οι ψίθυροι είχαν μεγαλύτερη δύναμη ίσως γιατί έχουν τα… όπλα.       

3. Το πρόβλημα είναι ότι έγινε κατόπιν εκλογών;          

Όχι μόνο αυτό. Εξ ίσου σοβαρός λόγος είναι ο μη σεβασμός της αυτοτέλειας της Αυτοδιοίκησης. Παντού στην Ευρώπη η Αυτοδιοίκηση ρυθμίζει μόνη της τα του οίκου της. Εδώ αντιμετωπίζεται ως παράρτημα της Κυβέρνησης.   

4. Και το 1999, όμως, δεν έγιναν αλλαγές μετά τις εκλογές;

Το 1999, τις αρχές του νέου τρόπου εκλογής τις έθεσε μόνη της η Αυτοδιοίκηση και το τελικό σχέδιο εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ με Πρόεδρο τον κ. Αβραμόπουλο.       

 5. Έχοντας στα χέρια σας το δημοσιευμένο πλέον Διάταγμα, θα το           χαρακτηρίζατε…          

Φυσική συνέχεια του 42%. Αμφότερες οι κυβερνητικές Πρωτοβουλίες επιβάλουν το δικομματισμό στην Αυτοδιοίκηση, γεγονός που συνιστά σαφή αποδυνάμωση του θεσμού. Η Κυβέρνηση είναι όντως συνεπής στην ενίσχυση του κρατικού συγκεντρωτισμού.       

 6. Για τον πολίτη τι αντίκτυπο έχουν οι αλλαγές;

Ό,τι σχετίζεται με την ποιότητα της Δημοκρατίας, μας ενδιαφέρει όλους. Ο αγώνας για καλύτερη και περισσότερη Δημοκρατία δεν έχει τέλος. 

 7. Οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις θα πιάσουν τόπο;

Καμιά μάχη δεν κερδήθηκε πριν ξεκινήσει και καμιά δεν χάθηκε πριν τελειώσει.      

8. Την προηγούμενη φορά οι εκλογές στην ΚΕΔΚΕ ήταν θρίλερ.          Τι να περιμένουμε τώρα;   

Αυτό το ξέρουν καλύτερα όσοι «μαγείρεψαν» τα νούμερα. Εγώ     το μόνο που ξέρω είναι ότι θα παλέψουμε μέχρι το τέλος.

9. Ξανά υποψήφιος πρόεδρος;

 Ξανά μπροστά στον αγώνα για τη σύγκλιση μας με την Ευρωπαϊκή Αυτοδιοίκηση, για το σύγχρονο κράτος, για την περιφερειακή ανάπτυξη.   

10. Από την πρωτεύουσα ή τον Βορρά ο υποψήφιος της Ν.Δ.;

Μέχρι τώρα την υπεράσπιση των κυβερνητικών μεθοδεύσεων ανέλαβε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, με… απ΄ ευθείας ανάθεση.   

11. Ποιο θα είναι το πρώτο στοίχημα για τη νέα διοίκηση της ΚΕΔΚΕ;

Η συστηματική στήριξη των Κοινοτήτων και των Δήμων κάτω των 15.000 κατοίκων, προκειμένου να μην αποκλειστούν από το Δ΄ ΚΠΣ. 

 12. Από χρήματα πως πάει φέτος η Αυτοδιοίκηση;

Η νέα διακυβέρνηση μας βρήκε ένα βήμα πριν το χείλος του γκρεμού και κάνουμε… σημειωτόν στο ίδιο σημείο.  

13. Η κυβέρνηση λέει πως τήρησε τις οικονομικές της δεσμεύσεις Αληθεύει;

 Όσο αληθεύουν και τα περί κυβερνητικής συνέπειας για τους συμβασιούχους.     

14. Σε τι δεν ήταν συνεπής η Κυβέρνηση;

Προεκλογικά «ανακαλύφθηκαν» 250.000 συμβασιούχοι. Αιτήσεις έκαναν 73.000, γιατί τόσοι ήταν. Δικαιώθηκαν 33.000. Κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι οι 18.000 γιατί τους ξέχασαν (!) στον προϋπολογισμό.   

15. Τα σκουπίδια μυρίζουν και πάλι επικίνδυνα. Η αυτοδιοίκηση      έχει πρόταση;         

 Η τριτοκοσμική κατάσταση που ζούμε με τα σκουπίδια είναι το Βατερλό του συγκεντρωτισμού. Εμείς αναλάβαμε τις ευθύνες μας και σε δύο εβδομάδες παρουσιάζουμε ολοκληρωμένη πρόταση.   

16. Τι περιλαμβάνει η πρόταση αυτή;          

Αυτό που μπορώ σήμερα να πως είναι πως πρόκειται για μια πρόταση  επιστημονικά τεκμηριωμένη, υπεύθυνη, τολμηρή και ολοκληρωμένη.      

 17. Τι αίσθηση σας άφησε το τελευταίο τριήμερο στη Βουλή;

Ο Γιώργος Παπανδρέου έθεσε την ατζέντα των πολιτικών εξελίξεων, ανατρέποντας πολλά δεδομένα.     

18. Απομακρύνθηκε το ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών;         

Το αντίθετο. Πιστεύω ότι η συνέχιση των πολιτικών Πρωτοβουλιών από το ΠΑΣΟΚ τις φέρνει πιο κοντά.     

19. Το ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμο για την αναμέτρηση;

Τα δύο κόμματα ξεκινούν από την ίδια αφετηρία. Τίποτα δεν είναι δεδομένο. 

 20.Εσείς, τέλος, πως τα πάτε με τις κάμερες;

Πιστεύω σταθερά στην ανοιχτή κοινωνία. Τόσο η τρομοκρατία όσο και η βιομηχανία του τρόμου οδηγούν στην κλειστή κοινωνία.